אות חיים • הרס עצמי / חיים ולדר

    חיים ולדר No Comments on אות חיים • הרס עצמי / חיים ולדר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בכל אדם יש את יצר ההרס שגורם לו להיות זה שינצח את עצמו"

    1.
    תנו להבין את המוח המעוות של ארגון "דעאש".

    שלא תבינו לא נכון. אני לא מנסה להבין מדוע הם טובחים מאות אלפי אנשים, ומדוע הם עושים זאת באכזריות נוראה שכזו, ואפילו, תתפלאו אני לא מנסה להבין למה כל כך חשוב להם לתעד את מעשי האכזריות שלהם ולהפיצם.

    לכל אחת מהשאלות לעיל ישנה תשובה. הם הורגים ומתאכזרים ומתעדים כדי ליצור אימה ופחד בקרב הישמעאלים, עם שחי על חרבו, ויודע להעריך מאלה העושים בחרב שימוש אפקטיבי. בני הבלייעל הללו יודעים שאין טעם לכפות את דתם באהבה, כי המילה הזו לא ממש מוכרת בקרבם ובוודאי שלא מוערכת. הם יותר בכיוון של היראה, ואם כבר אז רצוי ללכת על "אימה". חייבים להודות שהם הבינו את הפרינציפ יפה מאד, ותיעוד מעשי האכזריות כלפי מאות אלפים משרת אותם לא רע בדרכם לשלוט על כל מאה המיליונים.

    מה שלא ניתן להבין הוא חמישה מעשים. זהו. חמישה מעשים הדומים להפליא לעשרות אלפים אחרים, אך הם יהיו אלה אלה שככל הנראה יגרמו לארגון "דעאש" להעלם מן העולם (לטובת ארגון יותר קיצוני… שגם הוא יעשה טעויות שיביאו להעלמו).

    הראשון הוא ג'יימס פולי אזרח בריטי שנרצח באכזריות אל מול המצלמות לאחר שעונה בידי הארגון. ב-2 בספטמבר הוצא להורג באותה צורה סטיבן (יואל) סוטלוף אזרח אמריקני שאנשי הארגון לא ידעו את דבר יהדותו עד לאחר מותו. ב-13 בספטמבר הוצא להורג דייוויד היינס. אחריו פעיל הסיוע ההומניטרי הבריטי אלן הנינג. והחמישי הוא העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי.

    2.
    מה שלא עשו מעשי האכזריות כלפי מאות אלפי הערבים, עשו חמש הרציחות. כבר מהרציחה הראשונה השתנתה דעת הקהל האמריקנית ממצב של אדישות למצב בו 59 אחוז מתושבי ארה"ב קראו לאובמה לעשות משהו בנידון.

    הם עוד יכלו לצאת מזה. אנשי דעאש יכלו לומר שזו היתה טעות ולשחרר את שאר בני הערובה. העולם היה אסיר תודה להם, וזה היה נותן להם אשראי להרג של עוד כמה עשרות אלפי ערבים ולהשתלטות על סוריה, ירדן, עיראק בדרך לכל המזרח התיכון.

    אבל הם לא הפסיקו. להפך. רצחו עוד אמריקני ועוד בריטי, וכעת אחרי חמישה בלבד הקימו על עצמם את כל העולם המערבי, גובשה קואליציה שכבר החלה בתקיפות מאסיביות כאשר המטרה הסופית היא חיסול ארגון דעאש עד היסוד.

    מאיפה שאתם לא תסתכלו על זה, אין כאן לא טקטיקה ולא אסטרטגיה אלא מעשה טיפשות שכמותו לא נעשה מאז החליט היטלר ימ"ש להתקיף במלחמת העולם השניה את רוסיה ולגזור את גורלו וגורל עמו לתבוסה מוחצת.

    3.

    ההיסטוריה חוזרת על עצמה.

    שיהיה ברור שגרמניה הנאצית לא נכבשה, ומיליונים לא נהרגו בגלל ביצוע "פשעי מלחמה". לא הכיבוש של אירופה, ובוודאי שלא שואת יהודי אירופה גרמו למדינה כלשהי לצאת נגד גרמניה.

    אם היטלר לא היה מתקיף את רוסיה ב 1941, סביר להניח שכל אירופה היתה הופכת לגרמניה (כולל בריטניה), היטלר וממשיכיו יכלו להמתין כמה שנים ולהמשיך לאסיה החלשה (רומל) ואם לאחר ביסוס של עשר שנים גרמניה היתה מרכזת את כל כוחותיה ופולשת לרוסיה בחזית אחת -היא היתה מצליחה להשתלט על רוב העולם, ואולי מאוחר יותר ללכת על ארה"ב.

    הנאצים הובסו, ומיליוני גרמנים נהרגו בדיוק בגלל עודף "תיאבון" של היטלר ימ"ש. היה דחוף לו לפלוש לרוסיה בעודו עסוק בכיבוש אירופה ובהשמדת היהודים, ובמקביל הסכים להתקפה היפאנית על הצי האמריקני בפרל הארבור. רוסיה מכאן, ארצות הברית משם. התוצאה: הנאצים הובס ומיליוני גרמנים נהרגו בדיוק בגלל עודף "תיאבון" של היטלר ימ"ש שהביא אותה להסתבך במלחמה בשתי חזיתות ולהתמודד עם אויבים שהיו פשוט "גדולים" עליה וחלומותיו מתו יחד איתו.

    4.
    יש כאן משהו, אני אומר. המשהו הזה כנראה נמצא בתוך כל בן תמותה. בדיוק כפי שכל נגיף מחביא בתוכו את החיסון שיחסל אותו, כל גורם רע, שולף מבלי משים את הדרך לנצח אותו. בעצם, בכל אדם יש את יצר ההרס שגורם לו להיות זה שינצח את עצמו.

    התובנה הזו לא יכולה להישאר בנאצים ובדעאש. היא חייבת להגיע גם אלינו.

    הביטו מסביב וראו. תאגיד אי.די.בי. קרס. העומד בראשו נוחי דנקנר, איש שהיה שווה מיליארדי שקלים ירד מנכסיו. חייב מיליארדים לבנקים. כנ"ל אילן בן דוב האיש שקנה את "פרטנר" ואחרים.

    כולם שואלים מה היה חסר להם? יש לך מיליארד שקל? זה סכום שיכול להספיק לך ולנכדיך ולבני נינך לחיות בטוב ובנעימים כל הימים. מה חסר לך בנאדם שאתה לוקח הלוואות מבנקים ומשקיע אותם במלונות בלאס וגאס כדי לאבד הכל? מה עובר עליך?

    5.
    חסד עשה איתנו הבורא שהטמין בכל צרה, מעין "קופסא שחורה" שבה מצוי הפיתרון.

    קחו למשל את בית המשפט העליון, 11 אנשים, אנשי שמאל הרחוקים מדת, שהגיעו לרמה של שליטה בלתי מוגבלת על המדינה, כולל על דברים רגישים כמו דת ומדינה, גיור וגיוס.
    לכאורה אין מה שיעצור אותם. הם הגיעו לרמה כזו של שליטה שגרמו לראש ממשלה ימני קיצוני (שרון) לבצע את ההתנתקות, והדיחו ראש ממשלה מכהן (אולמרט) בגלל שסירב להדיח אחד משריו (פרידמן).

    לאחרונה הם ביצעו את הטעות שתהיה "חיסון לווירוס". כמו אחרים, גם הם הלכו צעד אחד יותר מדי.

    כך עוד התחילו עם איש בודד, ואף הציגו אותו כמושחת איש אינו יכול להתקומם, אך כעת הם הלכו רחוק מדי עם הכוח שלהם וביטלו פעם שניה את חוק המסתננים.

    זה כבר יותר מדי. זה כבר להתחיל עם כ-ו-ל-ם. כי כך אזרח במדינה מבין את הסכנה הטמונה במסתננים. כל אחד מבין שבית המשפט העליון עף על עצמו ואם מישהו לא יעצור אותו הוא יעיף את כולנו.
    כבר כעת מתארגנות הצעות חוק שיעשו את מה שצריך היה להיעשות מזמן. להחזיר כאן את הדמוקרטיה לאזרחים, ולהפסיק את שילטו הדיקטטורה ששמו "בית המשפט העליון".

    6.
    איך אנחנו יכולים להכין את עצמנו לזה, שזה לא יקרה לנו, שנדע לעצור בזמן?
    לכאורה זה חסר סיכוי. שכן בדרך כלל מתקיים כאן הנאמר: "משיב חכמים אחור". בני אדם מצליחים, כובשים, מגיעים לסחרור ומתקשים לצאת ממנו.

    אני חושב שכל אדם צריך למנות לעצמו דמות שתחזיר אותו אל המציאות אם וכאשר יתנתק ממנה. המועמדת הטבעית זו הרעיה. ממש כמו און בן פלת ש"אשתו הצילתו".

    ואולי כדאי שלא להסתפק בעוגן הצלה אחד, שמא מוטב לבטח עצמך בעוד כמה אנשים נאמנים שידעו לעצור אותך הרבה לפני שאתה מגיע למה שאתה חושב כפסגה הבאה, שהיא בעצם הצוק שיוביל לנפילתך?

    7.
    "הלל אומר: אל תפרוש מן הציבור ואל תאמין בעצמך עד יום מותך" (אבות, ב.ד.) פירוש רבינו עובדיה מברטנורא: "שהרי יוחנן כהן גדול שימש בכהונה גדולה שמונים שנה ולבסוף נעשה צדוקי".
    ללמדנו שכל דבר שנבנה על ידי אדם, יכול גם להיהרס על ידו.

    טורו של חיים ולדר – אות חיים, מתפרסם במוסף יתד נאמן

    האתר של חיים ולדר



    0 תגובות